Kapitel 3 De fem hjältarna från Earhart!

  Kapitel 3 En till Hjälte!


Mimas började hugga silhuetterna med sin dolk. Tjejen började sparka och slå åt alla håll.

Mike kastades ner för en klippa och tjejen började hoppa neråt mot Mike. Mimas och Deimos blev nästan dödade när de slängdes mycket längre än Mike och tjejen och slog huvudet i en sten. När Mike hade vaknat till liv började han klättra i riktning mot Deimos fnysningar. När Mimas återhämtat sig och börjat vakna gick de till en grotta i berget och slog läger. 

- Vad heter du? frågade Mike tjejen.

- Jag heter Irene, svarade Irene. Och jag är den tredje hjälten.

Nice, tänkte Mike en snygg tjej i mitt lag. 

- Mike skärp dig jag hör dina tankar, sa Mimas med låg röst. Mimas tog hand om Deimos. 

- Vaa, flämtade Mike. Du hör mina tankar.

- Ja Irenes med, suckade Mimas. Ibland är det skönt ibland är det irriterande som nu.

- Mike säg det bara, sa Mimas.

- Ööö okej, sa Mike.

- Eee Irene jag är svälj kär i dig, sa Mike och sprang iväg.

- Seriöst är han det? frågade Irene.

- Ja, sa Mimas. 

Irene gick och lade sig och sov det bortre hörnet i grottan. Mimas satte uppe vid elden Deimos hade gjort och nynnade tills Mike kom och sa till Mimas att han skulle tvätta sig så Mike och Mimas gick till närmaste sjö och tvättade sig gick sen tillbaka till grottan och småpratade vid elden. Nästa morgon började Mike rodna så fort Irene tittade mot honom. 

Mimas blev så trött av att höra deras tankar så han stoppade träbitar i öronen. Mike hoppades att Irene snart skulle säga något till honom medan Mimas bad båda sluta tänka. 

- Seriöst kan ni sluta tänka jag har precis lärt mig läsa tankar men jag har inte lärt mig kontrollera det, sa Mimas. Lite senare var de framme vid en vulkan stannade de och Irene gjorde upp en eld. Mimas och Mike började snacka om Irene och andra personer de mött. Nästa dag började de gå mot vatten staden Osama. 

Mitt på dagen märkte Mimas att han hörde en till stämma i huvudet. 

- Stanna jag hör någon annans tankar, sa Mimas.

- Så du hör mig bra gjort, sa en låg ganska ljus röst från en skuggad stor björk.

- Visa dig, ropade Mike ,Mimas och Irene.

- Okej jag visar mig, sa en lång pojke med svart och rött hår.

- Vem är du? frågade Mimas.

- Jag är Yiga och är ledaren för Yiga Klanen, sa Yiga.

- Så du kommer och är kaxig, flinade Mike medan han drog fram sitt koppar svärd.

- Mike lägg av, sa Yiga.

- Hur vet du mitt namn? frågade Mike.

- Jag såg att det står på din jacka, flinade Yiga.

- Aaha, sa den rodnande Mike. Yiga varför har du förföljt oss?

- Jag ville se hur bra ni klarar er som tre hjältar, flinade Yiga.

- Är du den fjärde hjälten? frågade Mike.

- Ja annars skulle jag inte bry mig om er, sa Yiga och ryckte på axlarna.

- Yes, sa Irene.

- Seriöst redan, sa Mimas. Han hade läst Irenes tankar. Hon var kär i Yiga. Inte kul.

- Vadå säg inget, fräste Irene.

- Okej jag bryr mig ändå inte, sa Mimas och ryckte på axlarna.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag är Olle!

Kapitel 1 De fem hjältarna från Earhart!

Kapitel 4 De fem hjältarna från Earhart!