Kapitel 4 De fem hjältarna från Earhart!

 Kapitel 4 En annan profetia!



De fyra hjältarna Mike,Yiga,Irene,Mimas var snart framme i Gerudo öknen där de skulle leta efter en till hjälte. Och Yiga ville säga till medlemmarna i Yiga klanen.

- Hej Yiga! vrålade en främling i helt mörkröda kläder på marknaden i Gerudo staden.

- Stanna här jag ska bara prata med min kusin, sa Yiga.

- Okej vi stannar här, sa Irene.

- Bra ni kan titta på de där matstånden, sa Yiga medans han gick iväg.

- Hallå där Yiga kom till gömstället ikväll det har hänt några saker, sa främlingen till Yiga.

- Vad har hänt har någon hittat Callistos klans bas och gömställe? frågade Yiga.

- Nej men vi har en aning om vart den är. Vi tror den är vid berget Makalu, svarade främlingen från Yiga klanen. 

- Skulle Callisto verkligen ha sin hemliga bas så långt norrut,sa Yiga upphetsat.

- Ja det är ju så mycket snö så då är den ordentligt gömd, sa främlingen.

- Okej jag kommer ikväll men jag tar med tre vanliga människor, sa Yiga. De är tre av hjältarna och jag är den fjärde och de måste få reda på allt.

- Okej det gör inget men vi skulle kunna ge de bra utrustning som bra bröstharnesk och svärd och hjälmar och kanske några av klanens svärdsmän vill följa med och beskydda er, sa främlingen. Vi gör allt vi kan för er och för att stoppa Callisto. Ska några andra följa med och vi kan hjälpa er att hitta den femte hjälten. 

När det var kväll tog alla hjältar och började springa mot Yiga klanens gömställe. 

- Vänta, säger Mimas. Vad tänkte du precis göra Yiga. Han hade läst i Yigas tankar och sett att han tänkte göra något.

- Inget, sa Yiga och ryckte på axlarna. När de var framme så kom en vakt fram till Yiga och viskade något i hans öra.

- Ok tack för att du berättade. så gå och förberedd det, sa Yiga.

- Ok, sa vakten. Yiga började gå mot en vägg med tapeter som verkade visa legenden om de fem hjältarna. 

- Här är legenden om oss, sa Yiga. 

- Jag kan inte läsa erat språk, sa Mimas.

- Det gör ingenting jag berättar för er, sa Yiga. Vakter nu!

- Vaa vad gör ni! skrek Irene. Vakterna tog tag i dem och började binda dem.

- Haa nu kommer ni få veta, sa Yiga. För jag är inte den fjärde hjälten jag är Callistos medhjälpare.

- Va hur funkar det? frågade Mike och Irene.

- Jag och Callisto har upptäckt att det finns en till del av profetian jag Yiga kommer nu läsa den för er, sa Yiga. När de fem hjältarna hittat varandra skall de mötta Callistos fem undersåtar som besitter större kraft än de. Sedan skall Callistos värsta fiende resa sig ur jorden och Callistos undersåtar och Callisto själv och de fem hjältarna  skall besegra denna fiende som är själva djävulen. Och Callisto och de andra skall förstå att de är gudar.


- Är du djävulen??? undrade Mimas. 
- Håll käften! morrade Yiga. Jag har frågat Callisto om vi är gudar! det är vi.

Efter att Yiga hade gått började fyra vakter gå runt dem i en cirkel.

- Hur kunde han göra så mot oss!!! skrek Irene.

- Tyst vi klarar oss, sa Mike trött. Vi tar det här imorgon. Jag är trött. Gäsp.

Mike började snarka ungefär en tiondels sekund senare. De tog ett tag innan de andra somnade men alla somnade till slut. Mimas var vaken så länge att vakterna började få tråkigt och började spela kort. När alla vaknade låg vakterna avsvimmade på marken.

- Vi är fria? undrade Mike.

- Neej det kan vara en fälla, sa Mimas bestämt. Han var den enda som märkt att vakterna hade skärsår av ett eller flera likadana svärd.

- Du är smart, sa en röst från ett skuggat hörn av deras fängelsehåla.

- Vem är du? frågade Irene hoppfullt.

- Irene,Mike och Mimas det ser inte bra ut för de tre hjältarna, sa rösten. Förresten här är deimos Mimas.

- Deimos jaa tack tack tack!! ropade Mimas glatt samtidigt som draken flög mot Mimas och slickade honom i ansiktet.

- Vem är du?? frågade en vakt som rest sig.

- Jag är Cloud en av de fem hjältarna som ingår i de två profetiorna. Cloud steg fram ur skuggorna och vakten skrek som en liten flicka gör när hon tittar på skräckfilm och sprang iväg. Cloud var en blond kille med en ganska konstig frisyr. Han såg ut att vara väldigt stark och ungefär runt 1,7 meter lång. Men de som hade fått Irene att tappa andan var hans bleka hy och hans svarta t-tröja,typ mjukisjeans. Men Mike tappade andan för han visste att han inte skulle kunna vara den coola i gänget längre. Mimas såg imponerande ut för på ryggen hade Cloud ett jätte stort svärd som såg ut att väga över femtio kg.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag är Olle!

Kapitel 1 De fem hjältarna från Earhart!